Useful information about ICT

مطالب آموزشی در زمینه کاربرد کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

Useful information about ICT

مطالب آموزشی در زمینه کاربرد کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

  • ۰
  • ۰

مدیریت منوی "Send to"

جهت مدیریت گزینه های موجود در منوی "Send to" می توانید به شیوه زیر عمل کنید:

1. فولدر اطلاعات کاربر مورد نظر در شاخه ویندوز را باز کنید. (%WinKey+R then %PATH). برای این کار در منوی استارت عبارت RUN را تایپ کنید و پس از باز شدن پنجره RUN عبارت %PATH% را وارد کرده و OK را بزنید.

2. از پنجره Folder Option و در زبانه View، ابتدا گزینه Show hidden files را انتخاب کنید سپس تیک گزینه Hide protected operating system files را بردارید. اخطار ویندوز را تایید کنید و Folder Options را ببندید.

3. وارد فولدر SendTo شوید.

3-1 در این بخش ممکن است با پیغام "عدم مجوز دسترسی" مواجه شوید. برای رفع این مشکل روی فولدر کلیک راست کرده و وارد Properties شوید. در زبانه Security گزینه Advanced را انتخاب کنید. در زبانه Permissions گزینه Change را کلیک کنید سپس تیک Include را بردارید. در پنجره اخطار ویندوز گزینه Add را بزنید. در لیست موجود سطری که نام Everyone در آن Deny شده (احتمالا سطر اول) را Remove کنید. سپس تمامی پنجره هایی که باز شده است را تائید کرده و ببندید. (تا الان خسته نباشید!)

4. اکنون ورود به فولدر آزاد است. و پس از ورود به آن می توان گزینه های موجود در آن را مدیریت کرد.


بطور مثال می توانید میانبری از فولدر خاصی ایجاد کنید و هر گاه نیاز به انتقال فایلی به فولدر مذکور بود راست کلیک کرده و از طریق منوی Send to آن را منتقل کنید.


چنانچه بخواهید گزینه Send to  را از راست کلیک ماوس حذف کنید می توانید به کلید زیر در رجیستری رفته و آیتم Default را حذف کرده و یا محتویات آن را پاک کنید. (تهیه کپی پشتیبانی فراموش نشود.)

HKEY_CLASSES_ROOT\AllFilesystemObjects\shellex\ContextMenu Handlers\Send To 

  • ۹۴/۰۵/۱۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی